Fysisk og mental balance

lykkekrop_practice

Søger du inspiration eller mere motivation?

Jeg underviser hold og har i flere år undervist i diverse former for styrke- og konditionstræning, pilates, yoga, cykling samt events, hvor oplæg kombineres med praktiske øvelser.

Jeg lægger stor vægt på at inddrage dig i vejledningen på en måde som gør, at du får en større viden og tilegnes færdigheder, som betyder, at jeg gradvist bliver mere og mere overflødig.

Jeg tager altid udgangspunkt i overbevisningen, at du selv rummer potentialet til at forbedre dig – det er blot et spørgsmål om den rigtige guidance.

Bliv evt. medlem her:

https://www.facebook.com/groups/763383020446102/?fref=ts

Mangler du hjælp til en plan?

Jeg kan hjælpe dig med at nå dit mål

Uanset om du har skader der skal tages hensyn til, på anden vis føler dig begrænset eller blot gerne vil optimere, kan jeg hjælpe dig.

Jeg tager højde for de fysiske såvel som mentale faktorer, så du hjælpes bedst muligt på vej!

OM MIG OG MINE METODER

cropped-l10000121

OM MIG

Mit navn er Juillie. Så længe jeg kan huske har jeg været glad for fysisk aktivitet, og jeg oplever at få øget energi og overskud af at bevæge mig.

Min egen er erfaring er bred, og jeg har selv arbejdet hårdt for at finde en balance, hvor kost og træning er en naturlig del af min hverdag – og vigtigst af alt – hvor træning og kost giver mere overskud og energi, end hvad jeg bruger på det. For dét er vigtigt!

Jeg har gået hos flere forskellige behandlere, personlige trænere og kostvejledere for at finde det, som fungerer bedst for mig. Min erfaring med dette har gjort det klart, at det vigtigste er, at jeg som vejleder lytter til dig og som en start tilsidesætter min egen forestilling om, hvad der kan hjælpe dig. Ingen mennesker er ens, og der findes derfor ikke én løsning, som passer alle.

Jeg interesserer mig for alt, der vedrører træning, kost og sundhed. Dette ud fra grundtanken om at give de bedste muligheder for få så mange gode dage som muligt. Hermed ikke ment, at du altid skal gøre lige præcis, hvad du har lyst til. Nej, sommetider kan det give mening at gøre noget, som man umiddelbart ikke har lyst til lige nu, fordi det på sigt bringer dig tættere på dit mål.

Jeg læser psykomotorisk terapi og har herfra en forståelse for, hvordan det hele menneske hænger sammen. Psyken og kroppen har unægtelig indflydelse på hinanden, og det giver derfor også mening for mig at tage højde for begge faktorer i mit arbejde.

Jeg underviser samtidigt hold, herunder puls/styrke, bodyfit, pilates og yoga.

Selv kan jeg tydeligt mærke, at jeg er i bedre balance med mig selv, når jeg holder min krop stærk gennem træning, får næringsrig kost og giver mig selv små breaks I hverdagen. Og jeg vil meget gerne hjælpe dig med at få så mange gode dage som muligt; uanset om det er gennem vejledning over nettet eller en helt 3. løsning. Det handler om, hvad du har brug for, og hvad der giver mest mening for dig.

Min største drivkraft er at se mine klienter nå deres mål og jeg inspireres ofte, når jeg følger dem på rejsen hertil.

Jeg er af den overbevisning, at bevægelse af kroppen skal vække glæde og give overskud – det skal give mening at have en hverdag med gode vaner. Målet her må siges at have en hverdag, hvor sunde vaner opretholdes, fordi du finder mening I det – og simpelthen fordi du ikke kan lade være!

REFERENCER

BLOG

Gør noget fantastisk – intet mindre!

Jeg har et lille tip til dig, der sommetider kan have svært ved at beslutte, hvor du skal lægge din energi. Muligheder er der jo nok af, og det vil der i øvrigt altid være. Selv er jeg typen, der kan have tendens til at tænke ”more is more” – og ja sommetider, eksempelvis når vi snakker glæde og kærlighed. Men når det gælder aktiviteter, er det en anden sag.

Endless Possibilities

 

Fordi livet leves lige her og lige nu, skylder du dig selv at handle efter, hvad der giver dig mest.

  • Og her kommer skalaen så ind!

Rent praktisk gør du således:

 

  1. Vurdér på en skala fra 1-10, hvordan du har det lige nu. Mærk efter helt inde i maven.
  2. Fremlæg en given aktivitet for dig selv – fx et arrangement, træning eller gåtur.
  3. Vurdér på en skala fra 1-10, hvor du kan se dig selv ligge, efter du har overstået den tidligere nævnte aktivitet.
  4. SÅ – er det virkeligt det, som du skal gøre? Eller skal du foreslå dig selv en anden aktivitet?

 

Umiddelbart virker det måske ret banalt… og det første jeg tænkte, da jeg hørte om teknikken var, at det var utroligt barnligt og mindede om ”rød/gul/grøn-legen” fra da jeg var barn. MEN jeg er overrasket over, hvordan det tvinger mig til at se mig selv, og mine valg, oppefra. Det hjælper mig til at få kontakt til mig selv og min krop, så jeg bedre kan træffe lige præcis dét valg, som er rigtigt for mig lige nu :)

 

God fornøjelse med det

Mandag i morgen – Ny uge og 4 dage til jul!

I morgen starter en ny uge, og selvom jeg tror på, at alle ændringer/valg kan ske LIGE HER og LIGE NU, så kan det virke særligt motiverende at have et nyt fokus, når den nye uge starter.

Det er derfor oplagt at gøre status over følgende:

  • Hvilke 5 ting har givet dig mest positiv energi?
  • Hvilke 5 ting har givet dig mest negativ energi?
  • Hvad har du savnet i ugen?
  • Hvornår har du formået at imødekomme din krops/din psykes behov? Og hvad har det givet dig?

Ud fra det kan det blive mere klart hvor fokus for næste uge skal være. Og her snakker jeg ikke kun træning – selvom jeg vil opfordre til at den prioriteres (særligt i denne tid, hvor der ryger lidt ekstra snask ind..)

Husk, at du har hele livet til at udvikle dig :-)

image

IMG_1094

Lidt om mig… :)

Det her vidste du måske ikke om mig…

 

Jeg snacker stort set altid lidt på vej hjem, når jeg har handlet.. Om det så er på cykel eller i bil. Noglegange smager tingene bare bedre der 😉

 

Jeg har før lidt af slemme angstanfald og haft en depression. It sucks ass big time, men har givet mig en kæmpe indsigt!

 

Jeg vil kun spise én type gulerødder. De er (desværre) ikke-øko :/

 

Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg realistisk set fungerer bedst, hvis jeg nedjusterer mine forventninger, når det kommer til, hvad jeg kan/skal nå

 

Peanutbutter får jeg aldrig et fornuftigt forhold til

 

Jeg er så nørdet, når det kommer til kroppen, at jeg oftest iagttager selv fremmede menneskers bevægelser for at spotte potentielle skader/tidligere/nuværende skader

 

Jeg kan simpelthen ikke lade være at tænke på, hvorfor mon overvægtige tager slik/kager ned i kurven i supermarkedet. Ikke fordi jeg dømmer, men fordi jeg ved, at der altid er en grund til, at man spiser som man spiser. Resten af min eftermiddag kan nemt gå med at overveje deres kamp baseret på kropssprog osv..

 

Yndlingsserie er (som jeg vel ser 1-2x hver anden uge) “special victims unit” eller “blue bloods”

 

Jeg ved, hvor vigtig fordøjelsen er for hele systemet – det betyder så desværre, at jeg kan ”panikke” helt, hvis jeg selv er inde i en dårlig periode

 

Jeg hiver i mit dørhåndtag 3 gange, når jeg går ud af døren… 😉

 

Jeg SKAL have grøntsager/frugt til alle mine måltider.. også snackmåltiderne

 

Jeg er et klart morgenmenneske

 

Hvis du vil lukke munden på mig, skal du IKKE spørge ind til følgende: Kost, træning eller min mening om den måde, som sundhedssystemet behandler mennesker på

 

Jeg har én gang fået en orgasme under mavetræning – no shit!!

 

Min yndlingsfarve er hvid – farven turkis/blå kan nærmest give mig kvalme

 

Jeg har et mantra, som jeg sommetider siger for mig selv: ”Bevar roen og se mulighederne”

 

Jeg er en sucker for programmer om omlægning af kost og træning.. Fx ”min fede familie”

 

Jeg ser meget meget sjældent film – jeg har simpelthen ikke tålmodighed til det.. Til gengæld har jeg ved viaplan set 15-20 min. af i hvertfald 10 film 😉

 

Der er stort set ikke noget mad, jeg ikke kan lide…

 

Min yndlings(sunde)snack er gulerødder med en eller anden slags dip/dressing til

 

Min yndlingsbenøvelse er bredstående stivbenet dødløft eller hipthrust

 

Min hadeøvelse er bent-over-row

 

Inden jeg blev instruktør og fik øjnene op for, hvordan humør og energi påvirkes af, hvad du gør med din krop og putter i den, var jeg nok lidt af en sortseer,..

 

Jeg er så struktureret, når det kommer til aftaler, at halvdelen står i kalenderen – den anden halvdel i mit hoved 😉

 

God weekend!

IMG_0397

 

Drikker du for meget kaffe?..

Morgenkaffe, formiddagskaffe, eftermiddagskaffe og så måske lige en aftenkaffe… Det kan der hurtigt ryge ned på en travl dag, hvis du ikke er opmærksom.

Jeg er selv rigtig glad for kaffe, men undgår det altid efter kl 14 pga halveringstiden for koffein (hele 8 timer!!). Så selvom man ikke umiddelbart føler, at det har indflydelse på din søvn, kan det have indflydelse på den måde, at du ikke når ned i de dybe (og meget restituerende) faser.

Her den seneste måned har jeg så eksperimenteret med helt at undgå koffeinholdig kaffe. Principielt ser jeg det som et kæmpe problem, hvis man begynder at overhøre kroppens signaler om behov for pause ved at tage en ekstra kop kaffe.. Og jeg må her sige, at jeg føler mig (uden at lyde som en totalt helsefreak) i meget bedre balance med mig selv. Jeg drikker nu bare koffeinfri kaffe (økologisk), men føler slet slet ikke samme hang til det!

Jeg drikker denne (max 1 kop om dagen):

 

image

I starten oplevede jeg symptomer som:

  • øget træthed
  • hovedpine!
  • mundtørhed
  • mentale kampe med mig selv om hvorvidt jeg da overhovedet var afhængig af koffein 😉

Husk også at kaffe er syredannende og derfor kan give problemer med fordøjelsen, og det kan ses som dårlig ånde, sure opstød og… Lad os kalde det usammenhængende toiletvaner. Husk også vigtigheden af en lettere basisk krop og sund fordøjelse, hvis du er interesseret i vægttab!

God torsdag!

 

image

Fordøjelsen – Den er så vigtig!

Din fordøjelse har meget meget stor betydning for kroppens funktion (og mavens ‘form’…) og kan derfor have indflydelse på dit energiniveau, humør og negativ/positiv indflydelse på dit vægttab (og her også hvis du arbejder på at øge muskelmasse og evt smide fedtmasse).

Ved en optimal fordøjelse vil du komme på toilettet 1-2x om dagen, du vil ikke opleve at blive oppustet efter dine måltider, og prutter/sure opstød/bøvser vil ikke være et problem..

Jeg oplever selv, at min fordøjelse fungerer meget bedre, når jeg tager følgende tilskud: æblecidereddike og valleforce. 1-3 gange om dagen helst inden dine hovedmåltider samt i perioder HUSK (bare husk… hæhæ.. at drikke godt med vand)

Men det er jo selvfølgelig ikke et vidundermiddel, hvilket betyder, at det altså er anbefalelsesværdigt først at vurdere, om din kost støtter op om en sund fordøjelse.

God dag :o)

image

IMG_0211

Valleforce-original-500ml

husk-1000-gram

Sukkertrang!

Godmorgen :)

Hvis du går og bakser lidt med sukkertrang, så prøv følgende:

  • Husk at få spist hver 2.-3. time. Det er med til at holde dit blodsukker stabilt.
  • Tag chromtilskud dagligt. Og oplever du ingen forskel, så kan jeg anbefale et tilskud ved navn “Diaplex” fra Standard Process. Det skal bestilles online fra udlandet, men hvis det er der, du er, så prøv det (eller køb det, hvis du alligevel rejser). Skriv til mig, hvis du er i tvivl ift. kosttilskud.
  • Prioritér din søvn. Hormonerne kommer i ubalance, hvis ikke du får din søvn. Den er næsten vigtigere end din søvn..

 

ProductPage_350x262

$_35

Hav en skøn torsdag!

Kontakt

HER KAN DU KONTAKTE MIG

DROP US A LINE

Du er mere end velkommen til at rette henvendelse, hvis du har spørgsmål.

Tlf: 30317178

Mail: lykkekrop@gmail.com

STAY CONNECTED

Join Lykkekrop på Facebook

[contact-form-7 404 "Not Found"]